پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229239
خودنمايي منطقه گردشگري "پيرغار" بر بلنداي بام ايران
تاریخ انتشار : 1396/12/08 10:03:48
نمایش : 1010
چهارمحال و بختياري يکي از استان‌هاي واقع در جنوب غربي کشور است، که جاذبه‌هاي گردشگري تاريخي و طبيعي بسياري دارد، پيرغار فارسان که در روستاي ده‌چشمه واقع شده است يکي از مکان‌هاي ديدني و تاريخي در اين استان است که جاذبه‌هاي گردشگري و ديدني بسياري را در خود جاي داده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، چهارمحال و بختياري يکي از استان‌هاي واقع در جنوب غربي کشور است، که جاذبه‌هاي گردشگري تاريخي و طبيعي بسياري دارد، پيرغار فارسان که در روستاي ده‌چشمه واقع شده است يکي از مکان‌هاي ديدني و تاريخي در اين استان است که جاذبه‌هاي گردشگري و ديدني بسياري را در خود جاي داده است.

اين منطقه گردشگري، همه ساله در بهار و تابستان ميزبان مهمان‌هايي از سراسر کشور است و مهمان‌نوازي مردمان فارسان در جذب اين گردشگران و مسافران در کنار زيبايي‌هاي طبيعي، آب و هواي خوب و آثار تاريخي مزيد بر علت شده است.
 
 

سه کتيبه تاريخي دوران مشروطيت از امتيازهاي ويژه اين منطقه به شمار مي‌رود متن اين کتيبه‌ها خلاصه‌اي از واقعه مشروطيت را بيان مي‌کند و به دستور سردار اسعد بختياري حک گرديده است.
 
 

آبشار زيباي پيرغار يکي از آبشارهاي فصلي در ايران و در چهارمحال و بختياري است و در گذشته که اين استان درگير خشکسالي قرار نشده بود، بيشترين ميزان آبدهي را در کشور داشته است، اين آبشار نامش را از غاري آهکي و ناشناخته مي‌گيرد.

آبي که از اين آبشار پيرغار جاري مي‌شود، از کنار روستاي ده چشمه گذشته و کشتزارهاي بسياري را سيراب مي‌نمايد.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html